Erfaringer samlet i ny rapport

A.P. Møller Fonden har igennem de seneste år støttet en lang række skoleudviklingsinitiativer med fokus på at udvikle professionelle læringsfællesskaber.

De mange værdifulde erfaringer, som lærere, pædagoger, ressourcepersoner, skoleledelser og forvaltninger har gjort sig på tværs af skoler og initiativer er nu indsamlet af Danmarks Evalueringsinstitut (EVA). De publiceres i hæftet ”Professionelle læringsfællesskaber – tættere på undervisningen”, så andre kommuner og skoler får mulighed for at lade sig inspirere.

Hæftet bygger på en analyse af erfaringerne fra skoler og forvaltninger i 41 kommuner kombineret med viden fra forskning i professionelle læringsfællesskaber. I hæftet finder man en række konkrete råd og eksempler på, hvad skoler kan gøre for at få det fulde udbytte af, at lærere og pædagoger arbejder som professionelle læringsfællesskaber.

Hæftet henvender sig især til skoleledelser, men vi håber, at andre med interesse for skolen vil læse med og lade sig inspirere.

Se hæftet "Professionelle læringsfællesskaber"